CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday 15 April 2011

KEM TAZKIATUN NAFSI

First of all , what is KEM TAZKIATUN NAFSI..? Well , secara ringkasnya kem ni bertujuan mendidik dalaman dan luaran pelajar agar menjadi lebih cemerlang dan sentiasa mendekatkan diri denganNya. Alhamdulilah kem tersebut degan jayanya diadakan selama 3 hari 2 mlm bermula pada 7-9 April 2011 bertempat di Hotel MGU. Seramai 40 pelajar bertuah terdiri daripada pelajar tingkatan 2-6 telah terpilih. 
Jutaan terima kasih diucapkan buat alumni2 SMKA Naim Lilbanat selaku fasilitator program. Tak lupa juga kpd pengawas2 tingkatan 4 dan beberapa org pengawas tingkatan lima, selaku koordinator2 yang bertungkus lumus dlm menjayakan kem ini. 
* Fasilitator

* Koordinator

Check It Out !

Taklimat ringkas

Kuliah Maghrib
oleh Ustaz Abdul Halim

catat jangan tak catat !

sedikit penghargaan disampaikan oleh pengarah program

SESI CERAMAH :

Am I a Real Muslim..?
oleh Encik Akmarudi, kaunselor SMK Puteri Saadong

Meniti Realiti Hidup
Sebelum start, jom exercise !
Sesi ceramah banyak memberi impak positif terhadap para peserta. Penyampaian yang sangat berkesan dihargai sepenuhnya. Aspek tujuan hidup, tanggungjawab sebagai seorang muslimah sejati, anak solehah, pelajar dan juga remaja banyak ditekankan. Sesungguhnya hal ini tidak dapat digambarkan dengan kata-kata, sedar tidak sedar air mata mengalir dari hati yang ikhlas dan tulus. Diharap kesedaran tersebut dapat membentuk diri menjadi seorang yang lebih tabah dlm mengahdapi roda-roda kehidupan kelak. Ingatlah bahawa setiap perkara ada gantinya, setiap perlakuan ada ganjarannya, setiap kejadian ada hikmahnya di sebalik kejadianNya.

SESI LDK

RESOLUSI 

Mas'ulah
Naib Mas'ulah
Pengarah Program

MAJLIS PENUTUP
Tepat jam 9.30 pagi, majlis penutup dirasmikan oleh mudirah, Pn. Hjh Maimunah Bt. Ismail. Puan Pengetua juga ditemani Ustazah Hachinah selaku PK HEM, Ustazah Karimah dan kaunselor sekolah. *Pada hari yang sama juga, aktiviti gotong-royong perdana dijalankan di sekolah

Penghargaan buat peserta terbaik

K.L.I.K !
makan time !

dari MYDIN ke MGU
selamat pulang....
tulang belakang sepanjang program
bergambar kenangan

para peserta tersayang
wajah-wajah ceria

Alhamdulilah, program pertama yang diuruskan oleh pengawas tingkatan 4 berjalan dengan lancarnya. Byk pengalaman yang dipelajari dan InsyaAllah akan dipraktikkan sebaik mungkin pada masa yang akan datang. Belajar dari pengalaman adalah guru yang paling baik. Jatuh pada lubang yang sama adalah suatu kebodohan. Diharap segala pengalaman lepas, para peserta atau diri anda sendiri mengambilnya sebagai pengajaran untuk masa hadapan kelak. Antara akhlak orang yang berjaya adalah optimis dan tidak berputus asa, mampu memperbaiki kesalahannya dan keluar daripada krisis serta mengubah kerugian menjadi keuntungan. Jutaan kemaafan dipohon daripada pihak kami sekiranya ada sedikit kekurangan. Segala yang baik dari program ini datangnya dari Allah S.W.T dan yang buruk itu kekurangan diri sendiri.


0 comments: